top of page

10 WSKAZÓWEK: Jak podróżować autostopem?

Historia, która zmieniła moje myślenie. Historia, która uświadomiła mi, co tak naprawdę w życiu jest ważne. Historia, która zmieniła moje życie do góry nogami. No właśnie.. zaczynam.. Otóż pewnego dnia, postanowiliśmy zrobić coś zupełnie innego. Coś co nas zaskoczy, coś co nas usatysfakcjonuje. Padło na podróż po Europie. Wybraliśmy dość drogą trasę: Włochy, Francję i Hiszpanię. Dostałam zadanie, by wszystko zmieścić w jeden plecak "szkolny".Załamałam się!! :( Pamiętam, był to dla mnie ogromny szok! No ale, nie było czasu myślenie. Jak już plecak był upchany, wydobywała się ze mnie taka duma, że przełamałam swoją barierę. No właśnie, pewnie wiele kobiet ma z tym problem. Co tu włożyć, by nie było za dużo i nie za mało. Ja przez kilka tygodni tylko w jednym plecaku???!! Nieeemożliwe.. Niemożliwe stało się możliwe. Jeszcze musiałam w "to" zmieścić mój ukochany aparat fotograficzny (lustrzankę, wraz z ładowarką itd.) Wiem, że dla niektórych to błahostka, ale dla mnie stało się prawdziwym wyzwaniem. Nasz system podróży autostopem wyglądał tak, że mieliśmy bilet do Mediolanu i na powrót z Barcelony. Od Mediolanu wszystko toczyło się na ślepo!

Zero zarezerwowanych noclegów, biletów pomiędzy krajami itd. Kiedy podróż nabrała kopa, wszystko mnie cieszyło, fascynowało. Zwiedzałam z otwartymi ustami i rozszerzonymi oczami. Podróż komunikacją miejską, była czymś niezwykłym. Przede wszystkim przełamujesz barierę związaną z językiem, ludźmi. Musisz do nich zagadać, zapytać się o ulicę, konkretną trasę. A najważniejsze, jak dla mnie obserwacja ludzi i zetknięcie się z nimi. Zaaklimatyzowanie się w ich kulturze, zwyczajach, siestach, które są nam dość obce. Dla podróżnika, który chce doznać rzeczy nieodkrytych, zaskakujących, nieprzewidywalnych to podróż autostopem jest strzałem w dziesiątkę! 10 wskazówek, które pomogą Ci przełamać pierwszy krok to osiągniętego celu :-) Ok, zaczynamy.

1. Miej odwagę, namiastkę adrenaliny.

2. Jak dla mnie - spontaniczny cel początku podróży. Można wziąć globus i obracając zatrzymać palcem wyznaczone miejsce :D Bądź przemyślany. Wedle własnego uznania.

3. Kup bilet tego samego dnia. Chyba, że polujesz na promocje. Świetne są na www.fly4free.pl 4. Spakuj wszystko w mały plecak. Powodzenia! :D 5. Kup książki podróżnicze, by jak najwięcej się dowiedzieć o danym miejscu. By zwiedzić wszystko. 6. Zarezerwuj noclegi tuż przed spaniem. Bądź rozłóż się na plaży :)

7. Zwiedzaj maksymalnie, a leniuchuj nad wodą . Zdążysz się wyspać, w domu! 8. Efekt ryzyka. Opłaca się! Wtedy przełamiesz tą barierę.

9. Rozsmakuj się lokalnej kuchni. Nie jedz, to co znasz. U siebie w domu to uzupełnisz. Próbuj nowych dań. 10. Wróć odmieniony i z pełną energią. Życie mamy tylko jedno! Pamiętaj :) Powodzeniaaa :*


bottom of page